Thursday, October 30, 2008

Roadtrip.

Idag har det vært skikkelig kjedelig vær. Regn, torden og lyn. Så vi bestemte oss for å leie bil. Vi visste ikke helt hvor vi skulle, og da vi var kommet til Nagua var Simon så sulten at han nektet å kjøre lengre. Vi fant en sjappe som så grei ut utenifra, men litt mindre ok da vi kom inn. Knut var førstemann til å bestille; "TRES" og peker på noen friterte kyllinglår. "GRANDE O PEQUEÑO" spør damen bak disken. "GRANDE" svarer en forventingsfull Knut (grande betyr stor, for dere som ikke vet det). Dama slenger på en virkelig grande porsjon, først på ett fat, så på to til. Jeg og Trine prøvde noe stekt ris med grønnsaker, og pølse. Ja, PØLSE. Ingen bruker vel pølse i den type mat. Alle var rimelig misfornøyd, i og med at maten var kald og absolutt ikke fersk. Vi betalte, og kjørte videre, på jakt etter Burger King. Simon stopper noen forbipasserende lationo-chicas og spør: "DÓNDE ESTAS BURGER KING?" Damene ser på hverandre, før de ler og prøver og forklare at Burger King finnes ikke i denne byen. Sultne kjører vi litt rundt, for å se etter kostymer til Halloween. Vi fant et spennende supermarked, med masse julepynt. Men de visste ikke hva Halloween var, så da var det bare å vende nesen hjemover.

Vi kjøpte med oss takeaway-pizza da vi kom hjem til Cabarete. Runar ville selvfølgelig ha sjokoladekake eller sjokolademilkshake, men holdt seg til pizza og sitatet: "ooooooooooff, e må begynn å spriiiiing". Så han gikk rundt og rundt på kjøkkenet mens han spiste. Jeg for min del har akkurat spist en halv gedigen cinnabon. NAM. Jeg tror ikke det finnes noe bedre, og en bolle inneholder sikkert 5000 kalorier. Det får bare være, jeg sier det igjen: NAM!

Meget slapp gjeng her nå, Trine og Simon har lagt seg. Runar og Knut halvsover på hver sin ende av sofaen. Marcela er oppe hos Anna, Mette, Guri og Leon som bor i etasjen over oss. Jeg skal også finne senga snart, må opp tidlig og jakte på kostyme i morgen. Halloween er ikke småtteri her borte. Jeg aner ikke hva jeg skal være, og angrer sinnssykt på at jeg ikke kjøpte med ku-kostymet jeg fant i Oslo før jeg dro. Forslag til hva jeg kan være?

1 comment:

Bekkesverden said...

Hørtes gøy ut ja:P
Hils alle kjente!
Kos dåkk på halloween, ska sitt heim og vent på barna på døra vi.
Klem!