Friday, March 14, 2008

Påskeferie!







Det går opp for meg at min evne til å holde denne bloggen i live stadig blir dårligere. Jeg blir nesten kvalm bare av ordet blogg. OG, jeg vet at jeg er elendig til å sende mail, ringe og ellers holde kontakt. Jeg tror jeg har sendt en mail siden jeg kom hit. UNNSKYLD UNNSKYLD! Jeg lover nå å bli flinkere til å dele litt av hverdagen her nede, med dere hjemme.



Påskeferien startet i går, vi avslutta med volleyballturnering, kjempeartig! Vinnerlaget ble "pirates of the Caribbean", de kjørte stilen fullt ut med kostymer, musikk og en gedigen brun romflaske. "Laget", mitt lag, kom på tredjeplass, fortjent til de andre i alle fall - mine volleyballprestasjoner ligger vel på nivå med en sjøhest. Men det var gøy.



I morra skal vi ha surfekonkurranse, idrett mot spansk. Vi snakker grusing. Etterpå blir det grillfest. Dagen i dag har vi tilbringt ved bassenget, norske slagere fra "bøtta", pils for de mest vågale (de fleste var en smule fyllesyke i dag), og ellers bare god stemning. Sola skinner, og vi koser oss vel nesten i hjel.



Vi har startet opp med sosialt arbeid, min gruppe har engelsk-undervisning for Oscabeli og Rufina som jobber på kjøkkenet. De lærer fort, og er ivrige. GØY! Søndag skal vi på ridetur i fjellene, det blir spennende. Tirsdag reiser vi til hovedstaden og blir til torsdag, det gleder jeg meg veldig til. Nå skal vi straks spise middag, Oscabeli fortalte meg i sta at vi får "rice with beans and meatballs". Maten er kjempebra, vi spiser mye pasta og kylling. Her om dagen fikk vi servert pasta carbonara, utvilsomt den beste jeg har smakt i hele mitt liv!



Dagene går kjempefort, sykt å tenke på at vi har tilbakelagt 1/3 av oppholdet allerede. Hjemlengsel er et fremmedord, noe som er meget befriende! To av jentene har dratt hjem til påske, og ja, jeg er litt misunnelig. Jeg savner å kunne sovne under stillhet, vi har et gedigent tivoli på nabotomta som spiller dundrende latinske rytmer til langt på natt. Folk her sover kanskje 5 timer i døgnet, de fester om natta, men er like tidlig opp hver morgen. Jeg skjønner ikke hvor de tar energien fra, jeg er veldig mye trøtt her selv om jeg sover mer enn nok.



Her kommer noen bilder! Adios!





Nydelig unge vi møtte på velkomstfesten hos Papon!

5 comments:

Bekkesverden said...

Savne e å hør noko fra deg! Men koselig når det først skjer da:) Høres ut som dåkk har det knall. Har tatt påskeferie e no, så i dag ska e og Veronica på øra en tur. På onsdag drar vi på hytta. Blir kos, håpe dåkk får ei fin påske. God påske:) Klem Vibeke

Pancho Ramirez said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Mali said...

GOD PÅSKE <3

- said...

søtinga! god påske te dokker å :)

Anonymous said...

For nå herlige bilda! :) Arti å læs om koss du har d!
Klem Lise