Thursday, April 3, 2008

St. Patricks, Santo Domingo etc.

Jeg har vel litt å fortelle om siden sist. St.Patricks (17.03) ble feira med brask og bram, var vel hjemme i halv-fem tiden på morran, kledd i grønne flagg, ballonger, hatter og diverse. Vi hadde til og med oss en grønn stol hjem. Planen var å ta motokoncho med stolen, altså moped-taxi, men han bare flirte av meg og kjørte forbi (???). Sov to timer, før vi (Marcela, Christina, Natalie og Mari og meg) satte oss i taxi til Sosua (ca 15 min). Der venta vi en langsom time og litt til, på bussen til Santo Domingo. Bussen kom, og vi fikk benka oss ned. Det var IIISKALDT, og med et ti-minutts pause hver halvtime, var vi vel fremme etter ca 5 timer.

Hotellet vi fant, kan vel knapt kalles et hotell. Et innestengt lite krypinn som skrek etter renovering. Vi fem delte tre sengeplasser, og betalte dermed 40 kr hver for natta. Upåklagelig! Vi gikk på shoppingen med godt mot, etter et meget bra møte med Pizza Hut. Vi tilbragte mesteparten av ettermiddagen i taxi, på jakt etter noen ok butikker, men det virka som en mangelvare i denne storbyen. Fant etterhvert et ok shoppingsenter, Acropolis, der vi handla litt. Dro hjem forholdsvis tidlig, var en rimelig sliten gjeng som tassa opp trappene til rommet i 8-tida. Skal ikke skryte på meg at det ble mye søvn denne natta heller, to stk i ei 90-seng er ikke overdrevent komfortabelt.

Neste morgen spiste vi frokost på et veldig koselig bakeri, som forøvrig hadde verdens beste appelsin-juice! Så tok vi en tur innom Hard Rock, før vi begynte å lete etter butikker igjen. Etter mye om og men, uttallige inn- og utstigninger av diverse taxier og private biler - OG etter jeg og Natalie hadde fortært verdens BESTE whopper cheese (aldri har Burger King smakt så bra, og så Norsk), endte vi opp på Acropolis-senteret igjen. Vi spiste igjen, denne gang verdens beste kanelboller på Cinnabonn - world famous cinnamonrolls. Det som skulle bli en eneste stor shoppingtur, endte vel heller med å bli et matkalas uten like. Men kjekt var det!

Vi var rimelig lei, etter ca 1 døgn - og da vi mista bussen med et kvarter, var det en enstemmig beslutning om å ta taxi hjem til Cabarete, tvers over øya. Vi betalte ca 180 kr hver, noe det absolutt var verdt! Det var helt fantastisk godt å komme hjem, sove i en seng som i alle fall føltes gigantisk den første natta etter hjemkomst.

Resten av påskeferien ble tilbragt på stranda ca døgnet rundt, om dagen på solsenga, og om kvelden på lax og de andre barene. Man fikk en liten følelse av å være på et overbefolket chartersted, det krydde av folk dag og natt. De siste dagene var det for min del glede over at påskeferien snart var over, og at alle "turistene" snart dro hjem til sitt, og vi endelig fikk lille Cabarete for oss selv igjen.


Skolen begynte på igjen tirsdag 25.03, vi startet da med kajakk. Vi har padlet i basseng, i hav (med rimelige store og kraftige bølger) og i elv (med noen små stryk). Vi har også lært eskimorulle og kameratredning, og har nå kvalifisert oss til våttkort! Nå skulle vi egentlig ha starta med baseball også, men vi har mildt sagt ikke vært heldig med været de siste dagene. Det har pøsa ned, og torden og lyn har vært hverdagskost. Vi får håpe på bedre vær fremover.


Hadde litt hjemlengsel for et par uker siden, men nå begynner jeg å grue meg til hjemreise. Det er ikke mer enn en mnd igjen, og jeg har blitt utrolig glad i denne plassen, atmosfæren og menneskene her. Derfor er vi et par stk fra klassen som har snakket mye om å dra tilbake til høsten. Vi tenker å reise ned i september, kanskje finne oss en jobb og ellers bare leve livet her frem til jul. Så får vi se da, om "norsk-følelsen" tar overhånd når jeg kommer hjem, og setter meg på skolebenken til høsten. Vi får se det an :) Håper alle dere hjemme har det bra, jeg savner dere alle sammen masse masse! Det er lov å sende mail, så skal jeg da få tid til å svare :)





4 comments:

Anonymous said...

komme hjem no!!!!!!!

Anonymous said...

Steike kor brun vi e! eller ikke?! hahaha

Kaline said...

Hei Kari-Anne! :)
Så artig å lese bloggen din da!
Ka du egentlig gjør der nede?
Høres kjempe-spennende ut.. :)

Klem klem fra Karoline i fortsatt samme gamle, lille, kjedelige Molde ;)

Snart reise i og bort <3

Valentina said...

Så søt blogg du har :-)
Legg igjen en beskjed på
valentinaklomp.blogspot.com